perjantai 8. toukokuuta 2015

Katkera sarjafiasko, osa 2 eli monumentaaliseksi kohoava fiasko

Uusi kytkin tuli sitten Tsadin suunnalta eli pääkaupunkiseudulta. Viikko vierähti helposti.

Nyt oli tuliterä ZF 45A
mutta vähän alkoi hiuksia kutittaa

nimittäin kun kytkin oli reippaasti vanhaa lyhyempi pituudeltaan ja akselin pudotuskulma poikkesi niinikään, eli tuosta vaan suoraan tilalle asentaminen ei onnistuisi. Heittämällä väliin sopivaa akselin jatkokappalettakaan ei ollut saatavilla, laittoi väliin lisäksi joustolaippaa tai ei... lisäksi moottoria piti nostaa peräpäästä tai laskea etupäästä siten, että uusi akselikulma olisi 8 astetta.
Tässä uusi kytkin jo asennettuna
Noh sopiva jatkopätkä ja joustolaippa tilaukseen ja akselin lyhennykseen... paatti järvessä, joten ei muuta kuin vuokraamosta aggrekaatti pikkuveneellä kylkeen ja rälläkkä soimaan! Hyvin syö laikkoja haponkestävä teräs. Lähellä oli myös että rälläköin pohjasta läpi.
Akselin pään ja kytkimen laippojen välissä "lankakerä" ja joustolaippa
Moottorin nostaminen piti olla tosta vaan rutiinitoimi, koska kone köllöttää säädettävillä moottorityynyillä, mutta jostain syystä ne oli alunperin asennettu väärin, joten säätömahdollisuutta ei ollut. Mikä neuvoksi? - Uutta tilalle... paitsi, että pultit niin ruosteessa, ettei toivoakaan saada auki. Aggrekaatti-rälläkkä-souvi uusiksi.
Tämänmoisen luistin avulla kytkintä voidaan käyttää kannelta ja hytistä
Moiset operaatiot rapuaikana jolloin on kovasti kiire, eivät suju tuosta vaan, kun käy väsäilemässä pari tuntia iltasella pari kertaa viikossa. Syksy oli jo pitkällä, kun mietiskelin, miten toteuttaa toinen ohjauspiste ulos kannelle? Lopulta ei auttanut kuin ajaa paatti armottomossa sumussa Ristinselän yli jouluksi telakalle Säynätsaloon. Nolla kalaa Alamalle avovesikaudella 2014.
Näkyvyys 50 m

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti